Περιγραφή Αγώνα

Πληροφορίες για τον 5ο Ημιαμαραθώνιο Παικου

• Η διαδρομή ξεκινάει από το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία έξω από την Καστανερή. Αρχικά διανύουμε 500μ άσφαλτο και έπειτα μπαίνουμε δεξιά σε χωματόδρομο. Σε λίγα μέτρα βρίσκουμε αριστερά ένα μονοπάτι, το οποίο κινείται σε πλαγιά με χαμηλή βλάστηση και είναι αρκετά τεχνικό, το οποίο μας βάζει στο δάσος. Έχοντας διανύσει 1.800μ και καλύπτοντας 116μ ανάβαση, αρχίζουμε να κατηφορίζουμε προς το ποτάμι, κινούμενοι σε μια απότομη πλαγιά που θέλει προσοχή. Στο 2,5 χλμ υπάρχει διχάλα όπου ακολουθούμε το μονοπάτι δεξιά προς το ποτάμι. Φτάνοντας στο ποτάμι, στο 3,3 χλμ, περνάμε απέναντι και ανηφορίζουμε σ’ ένα απαιτητικό μονοπάτι για 900μ μέσα στο δάσος. Στο 4,2 χλμ φτάνουμε σε χωματόδρομο καλύπτοντας 181μ ανάβαση και κατευθυνόμαστε δεξιά για 300μ. Στο 4,5 χλμ μπαίνουμε ξανά σε δασικό μονοπάτι το οποίο μετά από πορεία 1.000μ και υψομετρική διαφορά 160μ μας οδηγεί σε άνοιγμα στο 5,5 χλμ. Κάνοντας δεξιά ακολουθούμε παλιό χωματόδρομο για 1.100μ κερδίζοντας άλλα 140μ υψόμετρο, φτάνοντας στο 6,7 χλμ όπου βρίσκεται ο πρώτος σταθμός του αγώνα. Ακολούθως εισερχόμαστε αριστερά σε δασικό δρόμο ο οποίος κινείται κάτω από την κορυφή Κάντασι χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις. Στο 9 χλμ μπαίνουμε αριστερά σε μονοπάτι και κατηφορίζουμε προς το Πραματάρι. Μετά από κατάβαση περίπου 300μ και υψομετρικής διαφοράς 120μ βρίσκουμε το μονοπάτι προς Πραματάρι. Αρχικά κινούμαστε σε δασικό δρόμο, και σε λίγα μέτρα μπαίνουμε στο κυρίως μονοπάτι, κινούμενοι κατά μήκος του Στραβοπόταμου περνώντας τον  δεξιά και αριστερά και διασχίζοντας οκτώ γέφυρες, στο ομορφότερο ίσως κομμάτι της διαδρομής, ως το 11 χλμ όπου και φτάνουμε στον κεντρικό σταθμό. Ακολουθεί πορεία 200μ σε άσφαλτο με κατεύθυνση προς Καστανερή και έπειτα εισερχόμαστε δεξιά και ανηφορίζουμε προς την κορυφή Σέλμα. Για 800μ κινούμαστε σε παλιό αγροτικό δρόμο που έχει μετατραπεί σε νεροφαγιά και στο 12,2 χλμ μπαίνουμε σε μονοπάτι που μας οδηγεί στην κορυφή. Φτάνουμε στο ψηλότερο σημείο της διαδρομής στα 1.345μ υψόμετρο (13,3 χλμ). Η κορυφή μας χαρίζει καταπληκτική θέα της Τζένας και της κορυφής του Παϊκου Γκόλα Τσούκα. Κινούμαστε για λίγο σε ασαφές μονοπάτι και βρίσκουμε τον χωματόδρομο ο οποίος θα μας οδηγήσει προς Παλαιοχώρι και τον τρίτο σταθμό της διαδρομής. Στο 14,7 χλμ παρεμβάλλεται παλιό πέτρινο μονοπάτι, 300μ περίπου, το οποίο θα δυσκολέψει τους ήδη καταπονημένους από την ανάβαση μυς των αθλητών. Φτάνουμε στο Παλαιοχώρι (16,1 χλμ) και κατηφορίζουμε ξανά προς το ποτάμι. Σε 600μ (16,7 χλμ) βρίσκουμε δασικό δρόμο και τον ακολουθούμε με κατεύθυνση προς τα δεξιά μέχρι το τέλος (17,2 χλμ), στο σημείο αυτό μπαίνουμε σε μονοπάτι για να κατεβούμε προς την διχάλα που είχαμε συναντήσει στο 2,5 χλμ. Φτάνοντας στη διχάλα έχουμε διανύσει 17.600μ διαδρομής. Κατευθυνόμαστε προς τα δεξιά ακολουθώντας το μονοπάτι που είχαμε διανύσει και στην αρχή. Η αντίθετη κατεύθυνση δίνει μία τελείως διαφορετική αίσθηση της διαδρομής, καθώς οδηγούμαστε προς τον τερματισμό στα συνολικά 20,1 χιλιόμετρα του ημιμαραθωνίου με τερματισμό και πάλι στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία της Καστανερής.